[O2] Problem z dmuchawą - potrzebna pomoc lub porada

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bsg_warsaw
    Classic
    • 2014
    • 2

    [O2] Problem z dmuchawą - potrzebna pomoc lub porada

    Przecież nikt do tej pory nie zgłosił na forum poważnej awarii w żadnej z wersji silnikowych O3, wiec skoro mamy wszystkie silniki nowe bądź odświeżone/poprawione to można przyjąć, że tendencja opinii negatywnych TSI zacznie się w końcu odwracać
    Szkoda tylko tych wszystkich właścicieli O2 z silnikam TSI 1.4 i 1.8...
  • Trebor1970
    Classic
    • 2012
    • 24
    • Octavia III combi (5E5)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [O2] Problem z dmuchawą - potrzebna pomoc lub porada

    Witam wszystkich forumowiczów!
    Jak wiecie zbliża się zima i dmuchawa w naszych szkodnikach jest obowiązkowa niestety moja odmówiła współpracy. Od kilku dni przeglądam różne fora i jak na razie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem być może słabo szukałem, ale może tu znajdzie się ktoś kto doradzi mi coś konkretnego
    Od razu na wstępie dodam, że mam klimatronika 2-u strefowego.
    Problem polega na tym, że dmuchawa nie działa tak jak powinna. VAG pokazuje błąd:
    "
    Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
    Part No SW: 1Z0 907 044 AB HW: 1Z0 907 044 AB
    Component: ClimatronicPQ35 120 0600
    Revision: 00120022 Serial number: 00000000000000
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 76E7E2EB7A07

    1 Fault Found:
    01273 - Fresh Air Blower (V2)
    000 - -
    "
    Po resecie błędu - znika, ale po ponownym uruchomieniu dmuchawy jest to samo
    Wyciągnąłem całą dmuchawę na wierzch (Rysunek 1) i zaobserwowałem, że po włączeniu na panelu sterującym dmuchawa startuje od najwyższych obrotów i zwalnia do bardzo wolnych. Po podpięciu dmuchawy bezpośrednio do 12V (z pominięciem tego regulatora na korpusie dmuchawy) dmucha, że aż chce odlecieć Szczotki też są dobre. Na obudowie dmuchawy jest coś w rodzaju jakiegoś regulatora elektronicznego (Rysunek 2,3,4), który jak przypuszczam jest odpowiedzialny za prędkości obrotowe i wydaje m się, że to może być przyczyna mojego problemu
    Dodam, że panel sterujący klimatyzacją (Rysunek 5) pokazuje wszystko ok. ruch pokrętła obrotów pokazuje zwiększenie lub zmniejszenie obrotów (zielone diodki), ale dmuchawa na to nie reaguje.

    Najlepiej by było podłączyć moją dmuchawę do innego szkodnika lub odwrotnie, ale niestety nie mam takiej możliwości, a nie chcę wchodzić w niepotrzebne koszty

    Czy ktoś z Was miał już taki problem? a może jest ktoś komu oddało się go rozwiązać? lub może jest ktoś chętny z okolicy kto zechce ze mną sprawdzić na zasadzie chwilowej podmianki?

    Z góry dziękuję za ewentualne zainteresowanie moim problemem.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • kamilm21
      Classic
      • 2014
      • 13

      #3
      Cześć wszystkim,

      ja mam znów taki problem z dmuchawą, że raz działa a raz nie :shock: Zauważyłem, że czasami tak jakby było to uzależnione od temperatury na zewnątrz, jak jest zimno to częściej odpali a jak przygrzewa słoneczko to nie ma ochoty załapać ( lecz nie jest to regułą może tylko zbieg okoliczności ). Wszystkie wskaźniki od klimy działają poprawnie oprócz dmuchawy :cry: Znalazłem na forach, że może to być sterownik dmuchawy, który opisujesz (chociaż nie było to jednoznacznie napisane lecz bardzo prawdopodobne ) lub "przekaźnik odciążający styk X oznaczenie 460 gniazdo jego opisane KL75". Znajduje się on pod kierownicą po lewej stronie za schowkiem. Taki właśnie przekaźnik zamówiłem na znanym portalu aukcyjnym

      jak zamontuje to dam Ci znać, czy coś to dało a jak nie to zostaje jeszcze pewnie ten sterownik dmuchawy co opisujesz.

      Pozdrawiam
      105KM

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        kamilm21, jakby to był ten przekaźnik to by Ci pół auta nie działało

        na 90% nie działa sterownik dmuchawy - tu macie nowszą wersję F:
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • kamilm21
          Classic
          • 2014
          • 13

          #5
          W sumie gdzieś wyczytałem że odpowiada on nie tylko za dmuchawę więc pewnie masz i rację zamówiłem już także tak czy inaczej najwyżej będzie na zapas Skoro jesteś pewien na 90% to warto zaryzykować Nie straszne pieniądze więc będzie mniej płaczu jak to nie to , temperatura coraz niższa więc jest ciśnienie Dzięki za podpowiedź krzynol

          Jeszcze pytanie, orientujesz się może krzynol czy jest jakaś różnica między opornikami z numerem takim co podałeś w linku a z literką "F" na końcu? Podejdzie mi jeśli nie będę miał tam tej literki?

          Pozdrawiam
          105KM

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10960
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            według etki D lub nowszy F
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • 4tech
              RS
              • 2008
              • 4199
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              kamilm21, i jak :?: Działa po reanimacji, czy jeszcze nie skończone?

              Pytam, bo mi też ogrzewanie padło, ale u mnie nie ma Climatronika, tylko jego słabszy brat - Climatic :twisted: (ręczne sterowanie)
              Bynajmniej ogrzewania nie mam :evil:
              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10960
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                4tech, ale wiatrak wieje?
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • 4tech
                  RS
                  • 2008
                  • 4199
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  No tak na sucho nic...
                  Musiałbym się do niego najpierw dostać i podpiąć na krótko, a pod blokiem raczej słabo :roll:

                  Słychać tylko klapki (czy tam zaworek) przy zmianach nastawionej temperatury :|
                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                  Komentarz

                  • kamilm21
                    Classic
                    • 2014
                    • 13

                    #10
                    4tech, jak na razie bez zastrzeżeń, działa elegancko, warto było rozkręcić bo nieźle zabite miałem też łopatki wirnika, aż lepiej dmucha teraz Od wymiany jeszcze ani razu mi się nie wyłączył. Myślę że to było właśnie to.

                    Pozdrawiam, dzięki krzynol za podpowiedź <browar> albo dwa
                    105KM

                    Komentarz

                    • 4tech
                      RS
                      • 2008
                      • 4199
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Czyli naprawione :szeroki_usmiech

                      U mnie zabity był przekaźnik podający + po stacyjce wyłączany na czas rozruchu :wink:
                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                      Komentarz

                      • Trebor1970
                        Classic
                        • 2012
                        • 24
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Problem rozwiązany
                        Wymieniłem sterownik dmuchawy i jest ok. (używka 80 PLN)

                        P.S.
                        Próbowałem w starym sterowniku wymienić kondensatory (elektrolity), ale to nic nie pomogło najprawdopodobniej padł tyrystor, a tego nie ma jak wymienić

                        Komentarz

                        • kamilm21
                          Classic
                          • 2014
                          • 13

                          #13
                          Witam ponownie,

                          moja radość z naprawionej dmuchawy nie trwała długo, chodziła do tej pory, podjechałem pod sklep gdy wróciłem i zapaliłem samochód, a tu kupa, wentylator nie działa, diody poziomu prędkości wentylatora idą powoli do samego końca a wentylator nie działa. Zrobiłem zaraz skanowanie VCDS-em i pokazało mi taki błąd:
                          01273-Fresh Air Blower (v2)
                          010 - open or short to plus (przerwa lub zwarcie do plusa)
                          Czyżby to wentylator? Szczotki? Sterownik? Czy coś może jeszcze innego, a jutro miałem mieć wyjazd

                          Co jeszcze po okoł 30min i paru rozruchach silnika zadziałała:O Nie czaje o co chodzi:/
                          Aha, co do przekaźnika 460 to go sprawdzałem, zakładałem nowy i nic to nie pomagało:/

                          Trebor1970 czy mógłbyś podać gdzie i jaki ten sterownik ma być do naszych Szkodników?

                          Wyjąłem wentylator, pod akumulatorem bezpośrednio chodzi jak talala, ze 30 razy ją włączałem i wyłączałem. Szczotki?hmmm takie sobie, końcówka ale jeszcze są, najgorzej że z wymianą nie byłaby taka prosta sprawa, są zalutowane i ściśnięte w kołmierzu aluminiowym. A sama dmuchawa całkiem nieźle wygląda. Nie mam pomysłu.

                          [ Dodano: Wto 02 Gru, 14 19:52 ]
                          No i wymieniłem przekaźnik 460 i już 2 tygodnie bez awarii śmiga, ciekawe jak długo xD
                          105KM

                          Komentarz

                          • Spoczko
                            Classic
                            • 2012
                            • 12

                            #14
                            [ Dodano: Wto 02 Gru, 14 19:52 ]
                            No i wymieniłem przekaźnik 460 i już 2 tygodnie bez awarii śmiga, ciekawe jak długo xD[/quote]

                            Witam, kolego proszę o informację - czy nadal jest spokój i wymiana faktycznie pomogła ?
                            Drugie pytanie - jak się do tego dobrać? Czy dużo rozbierania? Ja wyjąłem ten schowek mały po lewej od kierownicy to tam nie ma nic, także trzeba pewnie grzebać głębiej.

                            Komentarz

                            • LUKASZ_diy
                              Drive
                              • 2013
                              • 50

                              #15
                              kamilm21, pociesze Cię miałem dokładnie to samo.... identycznie jak ciepło nie chciało działać..zimno pierwsze uruchomienie wiało b mocno kolejne uruchomienie trup ..co było......... szczotki wymienione na nowe problem się rozwiązał!!!!!

                              Komentarz

                              • kamilm21
                                Classic
                                • 2014
                                • 13

                                #16
                                Sorry że tak późno, Spoczko ciężko powiedzieć co pomogło, 70% stawiałbym na to że pogrzebałem szczotkami i może się lepiej ułożyły czy co? Sam nie wiem, a 30% dałbym temu przekaźnikowi, ale na 100% nie powiem Ci co było przyczyną.
                                Po tym co już się nakombinowałem przy nim stawiałbym na szczotki jak to LUKASZ_diy pisze.
                                Na razie odpukać wentylator działa. Pewnie jednak wymienię te szczotki na nowe. LUKASZ_diy, mógłbyś mi przybliżyć jak poradziłeś sobie z podłączeniem nowych szczotek?
                                Końcówki są zalutowane i zaciśnięte. I jeszcze pytanie gdzie dostałeś identyczne szczotki?

                                Na razie jest chłodno więc działa i pewnie czeka mnie na wiosnę wymiana szczotek, a jeśli nie na wiosnę to zapewne niedługo bo po oględzinach to ich żywot dobiega końca.

                                [ Dodano: Pią 27 Lut, 15 17:25 ]
                                "Sorry że tak późno,"

                                kurde teraz załapałem że wcale tak późno nie odpisałem na posta kolegi Spoczko xD

                                Nikt nie orientuje się gdzie można takie szczotki kupić lub od czego takie szczotki mogą pasować?
                                105KM

                                Komentarz

                                • phpion
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 332
                                  • Mitshibishi

                                  #17
                                  Pozwolę sobie odgrzebać temat. W dniu wczorajszym klimatyzacja hulała aż miło, dzisiaj zonk - zero nadmuchu. VCDS pokazał:
                                  Kod:
                                  01273 - Fresh Air Blower (V2)
                                  003 - Mechanical Failure
                                  Pokrętła climatronica świecą i działają, ale nic nie wiucha. Przy odpalaniu słychać takie jakby buczenie, jakby próbował wystartować, a nie mógł. Googlując trafiłem na informacje, że możliwe, że łożyska w wiatraku się zatarły i w celu uniknięcia spalenia climatronic odcina nawiew. Czytałem również to, co tutaj napisaliście, ale to już dla mnie wyższa szkoła jazdy.

                                  Prosiłbym o jakieś sugestie co sprawdzić, gdzie jest to zlokalizowane (mam nadzieję, że nie trzeba rozgrzebywać panelu). W dniu jutrzejszym oddaję auto do mechanika, ale wszelkie dodatkowe informacje/rady mile widziane. Sprawa o tyle pilna, że w piątek mam trasę ok. 600km, a zapowiadają niezły piekarnik.

                                  Z góry ogromne dzięki za pomoc w naprowadzeniu na źródło usterki.

                                  Komentarz

                                  • Trebor1970
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 24
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    Witam!
                                    Prawdopodobnie masz ten sam problem co ja
                                    Tak jak już wcześniej pisałem - wymieniłem ten regulator na używkę i śmiga już 10 miesięcy bez awarii
                                    Dostęp do tego nie jest trudny - jak się już to opanuje
                                    Pod schowkiem pasażera odkręcasz dwie nakrętki mocujące osłonę i masz dostęp do wentylatora. Wentylator należy przekręcić o jakieś 2 cm (tylko nie pamiętam w którą stronę) i wyciągnąć odpinając wtyczkę elektryki.

                                    Komentarz

                                    • phpion
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 332
                                      • Mitshibishi

                                      #19
                                      Zgadza się, wczoraj odebrałem auto - faktycznie padł regulator. Niestety wyjazd mnie goni i nie miałem czasu na szukanie używanego, tak więc wskoczył nowy.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...